tisdag 25 oktober 2011

Movprep och koloskopi

För en liten stund sedan lyckades jag till slut få i mig min första liter Movprep.

Mycket vidrigt måste jag säga. Det tog mig ca 1,5 h att lyckas dricka upp all Movprep.

Riktigt äcklig konsistens samt smak. Sen efter ca 1,5h tänkte jag: Detta funkar ju inte. Men då högg det till och man fick skynda sig till toaletten. Där blev man sittandes i ca 15 minuter. Så nu vet jag hur tjejer kissar....haha Men ska jag vara ärlig så sprutade det mer eller mindre ut vätska... Men nu är magen lugnare igen. Imorgon bitti ska jag dricka ytterligare en dos Movprep. Lite nervös för det eftersom det smakar så sjukt illa samt att man blir lite illamående av att dricka det. De sista glasen var riktigt svåra att få i sig. Trodde ett tag att jag skulle spy upp allt.

Så imorgon ska jag utföra både koloskopin samt gastroskopin. Blir intressant att se vad de visar. Väldigt nervös för att de ska hitta något allvarligt. Den som lever får se..


Tidigare inlägg om samma ämne:

Magproblem

Min magkatarr/magsår blir värre
Äntligen börjar min magkatarr att bli bättre
Magkatarr
Äntligen
Idag har magkatarren varit lite bättre
Magkatarren känns lite bättre idag
Magkatarr och illamående jag blir galen
Så sjukt trött på min magkatarr
Symtom på magkatarr
Omeprazol och magkatarr
Magkatarr
Magkatarr
Magkatarr
Pusha

1 kommentar:

  1. Vill bara flika in ifall någon skulle läsa detta..

    Movprep/Moviprep är rena lyxdrickan i jämförelse med tex Laxabon! Min smakade citron och är ungefär som en dryck från en C-vitamin brustablett - nästan god. Visst är den mycket salt, men LÅNGT ifrån Laxabon! Dessutom behövs bara 2 liter av denna jämfört med 4 för laxabonen. Var inte rädd att fråga läkaren ifall du kan byta.

    Har man problem att dricka kan man tex kyla med isbitar, suga på en stark halstablett, ha honung på tungan och självklart hålla för näsan.

    Lycka till och tänk på dem som måste gå igenom detta flera gånger per år. Kan dom kan du!

    SvaraRadera